Monday, October 15, 2012

Examination Preparation Seminars


The Hellenic American Union will be holding workshops to inform language school owners and EFL teachers about the revised University of Michigan (ECCE and ECPE) and Cambridge ESOL (CPE) exams. These seminars will be held in October and November in 18 cities throughout Greece.
Topics:
  1. Changes to the ECCE and ECPE as of the May 2013 examination (1 hr.), Hellenic American Union
  2. New Revised Cambridge English: Proficiency in 2013 – New assessment criteria (1 hr. 15 min.), σε συνεργασία με το Cambridge ESOL
CityDate                                                         Time
AlexandroupoliSaturday, November 3, 201217:00-19:30
AthensWednesday, October 31, 201210:00-12:30
HalkidaFriday, October 19, 201210:00-12:30
HaniaSunday, November 4, 201217:00-19:30
IoanninaTuesday, October 23, 201210:00-12:30
IrakleioSaturday, November 3, 201217:00-19:30
KastoriaSunday, October 21, 201210:00-12:30
KateriniWednesday, October 24, 201210:00-12:30
KorinthosThursday, October 25, 201210:00-12:30
KozaniSaturday, October 20, 201217:00-19:30
LarissaSunday, October 14, 201210:00-12:30
LasithiSaturday, November 3, 201210:00-12:30
PatraSaturday, October 20, 201217:00-19:30
RethymnoSunday, November 4, 201210:00-12:30
RhodesMonday, October 29, 201211:00-13:30
ThessalonikiThursday, November 1, 201210:00-12:30
VolosSaturday, October 13, 201217:00-19:30
XanthiSunday, November 4, 201210:00-12:30
To reserve a place, call:
210 3680000, 210 3680900 (Athens)
2310 557600 (Thessaloniki)


Wednesday, October 10, 2012

Πρόγραμμα, εξέταστρα & περίοδος εγγραφών ECCE & ECPE 2012-2013

Οι εξετάσεις ECCE και ECPE διεξάγονται δύο φορές το χρόνο. Οι εξετάσεις ECCE διεξάγονται το Μάιο και Δεκέμβριο και οι εξετάσεις ECPE το Μάιο και Νοέμβριο.
Οι γραπτές εξετάσεις διεξάγονται Σάββατο-Κυριακή και οι προφορικές την ίδια, προγενέστερη ή μεταγενέστερη ημερομηνία.
Οι ημερομηνίες, τα εξέταστρα και οι περίοδοι εγγραφών για τις επόμενες εξετάσεις ECCE και ECPE που διοργανώνει στην Ελλάδα η Ελληνοαμερικανική Ένωση είναι οι ακόλουθες:

EξέτασηΗμερομηνίαEξέταστραΠερίοδος εγγραφών
ECPE24 Νοεμβρίου 2012€ 1753 Σεπτεμβρίου 2012 - 8 Οκτωβρίου 2012 
ECCE8 Δεκεμβρίου 2012€ 1553 Σεπτεμβρίου 2012 - 8 Οκτωβρίου 2012

EξέτασηΗμερομηνίαEξέταστραΠερίοδος εγγραφών
ECCE18 Μαΐου 2013ΤΒΑΤΒΑ
ECPE19 Μαΐου 2013ΤΒΑΤΒΑ


Tuesday, October 9, 2012

Πανελλήνιο συνέδριο: "Η οικογένεια εκπαιδεύεται διά βίου"


Οι Σχολές Γονέων του Ιδρύματος Νεολαίας και Διά Βίου Μάθησης
του Υπουργείου Παιδείας, 
διοργανώνουν το 
2ο Πανελλήνιο Συνέδριο με θέμα:
« Η οικογένεια εκπαιδεύεται ... διά βίου»

 
Σκοπός του Συνεδρίου είναι η παρουσίαση της διαχρονικής εξέλιξης του έργου των Σχολών Γονέων από την έναρξή του (2003) έως σήμερα. Πιο συγκεκριμένα, θα παρουσιαστούν εργασίες που αφορούν στην εκπαίδευση των γονέων από την πλευρά της ψυχολογίας, της ιατρικής, της κοινωνιολογίας και της παιδαγωγικής επιστήμης.


Οι συνεργάτες του έργου «Σχολές Γονέων» απ' όλη την επικράτεια, καθώς και άλλοι εμπλεκόμενοι φορείς, θα έχουν την ευκαιρία να παρουσιάσουν το έργο τους, να ανταλλάξουν απόψεις, να παρουσιάσουν τα αποτελέσματα της εργασίας τους και να θέσουν νέα ερωτήματα που προκύπτουν από την διά βίου εκπαίδευση των γονέων, όπως ο διαγενεακός διάλογος, η ενεργός γήρανση κ.α.

Το πρόγραμμα του συνεδρίου περιλαμβάνει προσκεκλημένες ομιλίες, προσκεκλημένα συμπόσια, συμπόσια, προφορικές ανακοινώσεις και αναρτημένες ανακοινώσεις με θέμα την οικογένεια.
Το συνέδριο απευθύνεται σε ψυχολόγους, ιατρούς, κοινωνιολόγους, εκπαιδευτικούς, κοινωνικούς ανθρωπολόγους, κοινωνικούς λειτουργούς, φοιτητές, γονείς και σε όσους ενδιαφέρονται για τα θέματα της οικογένειας.
Θεματικές ενότητες:
    1. Η οικογένεια στην σύγχρονη εποχή
    2. Διαφυλικές σχέσεις
    3. Ανάπτυξη στην τρίτη ηλικία
    4. Συνεργασία εκπαιδευτικών-οικογένειας
    5. Ψυχολογική υποστήριξη και αγωγή υγείας ευάλωτων κοινωνικών ομάδων
    6. Συμβουλευτική γονέων παιδιών με ειδικές ανάγκες
    7. Στερεότυπα και διακρίσεις στην οικογένεια
 
Τόπος διεξαγωγής: Αθήνα,
Ξενοδοχείο Metropolitan
Διεύθυνση : Λεωφ. Συγγρού 385
Τηλ. 210 9471000
Ημερομηνίες Διεξαγωγής: 8-10 Νοεμβρίου
Είσοδος δωρεάν, απαιτείται όμως εγγραφή, γραφτείτε πατώντας εδώ
 
Αναλυτικά όλες οι πληροφορίες εδώ
 

Διαταραχή ελλειμματικής προσοχής - Υπερκινητικότητα (ΔΕΠ-Υ)




Από την Αλεξάνδρα  Καππάτου Ψυχολόγο – Παιδοψυχολόγο
Οι εκδηλώσεις αυτής της διαταραχής εμφανίζονται στο σπίτι στο σχολείο και σε άλλες κοινωνικές καταστάσεις . 
Τα συμπτώματα της ελλειμματικής προσοχής


Σύμφωνα με τον οδηγό των διαγνωστικών κριτηρίων DSM-IV της Αμερικανικής Ψυχιατρικής Εταιρείας, για να διαγνωσθεί ελλειμματική προσοχή πρέπει να παρατηρούνται  τουλάχιστον 6 συμπτώματα από τα παρακάτω,  που να επιμένουν τουλάχιστον για 6 μήνες, σε βαθμό που δεν είναι αποδεκτός  και δεν ανταποκρίνεται στο επίπεδο της ανάπτυξής του παιδιού.

- Δεν καταφέρνει να εστιάσει την προσοχή του στις λεπτομέρειες ή κάνει λάθη σε όσα υπαγορεύονται στις σχολικές εργασίες ή σε  άλλες δραστηριότητες.
- Δυσκολεύεται να συγκεντρωθεί στην εργασία που κάνει ή στο παιχνίδι.
- Δείχνει ότι δεν ακούει όταν του απευθύνουν το λόγο.
- Δεν συμμορφώνεται στις συμβουλές και δεν καταφέρνει να ολοκληρώσει τις σχολικές εργασίες του, τις υποχρεώσεις στο σπίτι (αυτό δεν οφείλεται σε αντιθετική συμπεριφορά, αλλά στην αδυναμία του να καταλάβει τις οδηγίες).
- Έχει δυσκολία στην οργάνωση των εργασιών  και των δραστηριοτήτων του.
- Αποφεύγει τις εργασίες που απαιτούν συνεχή νοητική προσπάθεια, όπως οι σχολικές εργασίες.
- Χάνει συχνά τα απαραίτητα αντικείμενα, τις εργασίες του.
- Αποσπάται εύκολα από εξωτερικά ερεθίσματα.
- Ξεχνά συχνά και σε καθημερινή βάση.

Τα συμπτώματα της υπερκινητικότητας-παρορμητικότητας

Παράλληλα με την ελλειμματική προσοχή υπάρχει και η υπερκινητικότητα που σχετίζεται με αυξημένη κινητική δραστηριότητα και παρορμητικότητα σε σχέση με την ηλικία  του παιδιού και το στάδιο ανάπτυξής του.. Η διαταραχή  γίνεται αντιληπτή  κυρίως όταν το παιδί καλείται  να λειτουργήσει σε κάποια ομάδα, όπως στον παιδικό σταθμό, στο νηπιαγωγείο ή στο σχολείο. Για να διαγνωσθεί αυτό το πρόβλημα, το παιδί πρέπει να παρουσιάζει 6 από τα παρακάτω συμπτώματα, τουλάχιστον  για διάστημα 6 μηνών, σε βαθμό τέτοιο που δεν φαίνεται λογικό να συμβαδίζει με το επίπεδο της ανάπτυξής του.

- Κουνάει τα χέρια ή τα πόδια  ή κουνιέται διαρκώς στην καρέκλα του.
- Έχει δυσκολία το να παραμείνει καθιστό όταν του το ζητάμε.
- Αφαιρείται εύκολα από εξωτερικά ερεθίσματα.
- Σηκώνεται συχνά στην τάξη ή σε άλλες περιστάσεις που υποτίθεται ότι πρέπει να είναι καθιστό.
- Συχνά τρέχει ή σκαρφαλώνει σε συνθήκες μη αρμόζουσες.
- Συχνά έχει δυσκολία να παραμείνει ήρεμο σε παιχνίδια ή σε δραστηριότητες κατά τη διάρκεια του ελεύθερου χρόνου.
- Είναι συχνά στην «πρίζα» ή αντιδρά σαν αν κάθεται στα καρφιά.
- Συχνά μιλάει πολύ.
- Αφήνει να του ξεφεύγει η απάντηση σε μια ερώτηση που δεν έχει ακόμη ολοκληρωθεί.
- Δυσκολεύεται συχνά να περιμένει τη σειρά του.
- Διακόπτει συχνά ή επιβάλλει την παρουσία του (π.χ. διακόπτει τις συζητήσεις ή το παιχνίδι).

Τύποι διαταραχής

Οι τύποι διαταραχής κατηγοριοποιούνται (και ονομάζονται ή χαρακτηρίζονται) ανάλογα με τον υπερτερεί το πρόβλημα της ελλειμματικής προσοχής ή το πρόβλημα της υπερκινητικότητας και της παρορμητικότητας.

Αντιμετώπιση

Όσο  πιο νωρίς διαγνωστεί  η διαταραχή τόσο πιο άμεση θα είναι η αντιμετώπιση και καλύτερη η μελλοντική πορεία του παιδιού.

Τα περισσότερα παιδιά που γίνεται έγκαιρη διάγνωση παρουσιάζουν βελτίωση και καλή προσαρμογή.

Παρ’ ότι η χρήση φαρμάκων αποφεύγεται, ωστόσο σε περιπτώσεις υπερκινητικών παιδιών, που η συμπεριφορά τους   είναι εξαιρετικά ενοχλητική ή και επικίνδυνη, συστήνεται φαρμακευτική αγωγή .
Η ειδική παιδαγωγική βοήθεια και η θεραπεία συμπεριφοράς είναι αναγκαίες, προκειμένου να αντιμετωπιστούν αφενός η ψυχολογική επιβάρυνση του παιδιού, στο γνωστικό τομέα, στοχεύοντας έτσι στην καλή σχολική προσαρμογή του. Κάθε περίπτωση απαιτεί διαφορετικό τρόπο θεραπείας και πρέπει να λαμβάνονται υπόψη η ηλικία του παιδιού, το φύλο του,  οι ατομικές ανάγκες του, η ιδιοσυγκρασία του, οι εμπειρίες του, η συγκεκριμένη μορφή που παίρνει το πρόβλημά του, το οικογενειακό περιβάλλον από το οποίο προέρχεται , το επίπεδο των δυσκολιών του κ.λπ.

Η στάση των γονιών
Οι γονείς ίσως χρειαστούν να  εκπαιδευτούν από τον ειδικό, ώστε να  μάθουν να αντιμετωπίζουν  σωστά το παιδί. Οι γονείς πρέπει:

- Να έχουν προσδοκίες ανάλογες με τις δυνατότητες του παιδιού.
- Να έχουν υπόψη τους ότι το παιδί χρειάζεται ενθάρρυνση, έπαινο και αποδοχή από αυτούς.
- Να γνωρίζουν ότι η αντίδραση του παιδιού είναι ανεξάρτητη από τη θέλησή του.
- Να έχουν κατά νου ότι το παιδί ξεχνά πολύ γρήγορα τις οδηγίες ή τις απαγορεύσεις τους .
- Σε περιπτώσεις έντασης  να προσπαθούν να του στρέψουν αλλού την προσοχή, για να αποφεύγονται οι αντιπαραθέσεις, που δεν οδηγούν πουθενά.
- Να λαμβάνουν υπόψη  ότι η μελέτη των μαθημάτων γίνεται πιο εύκολη, όταν απομακρύνουν οτιδήποτε αποσπά την προσοχή του.
- Να γνωρίζουν ότι είναι προτιμότερο το παιδί να ακολουθεί ένα    αυστηρά καθορισμένο πρόγραμμα.
- Να έχουν υπόψη τους ότι τα υπερκινητικά παιδιά θέλουν περισσότερο χρόνο για να ολοκληρώσουν μια εργασία.
- Να θυμούνται ότι, επειδή τα υπερκινητικά παιδιά έχουν ανάγκη να εκτονώσουν την ενεργητικότητά τους, είναι καλό να ασχολούνται με την κολύμβηση, το στίβο ή άλλα αθλήματα.

Sunday, October 7, 2012

75 Books that build character


The number one thing you can do as a  parent to help teach your child to read is to read to them. The number one thing as a parent you can do for the world is to raise your child to be  a responsible caring adult .  Parenting is a challenge on good days but mixing lessons not just about concepts but about character with reading time is a shortcut that works. Books are a wonderful tool to reinforce tough to grasp lessons and to open the door for discussions that we aren’t always sure how to approach with our kids.  All these books build character,  teach lessons, have messages or open the floor for discussions without being preachy . Click through titles for full reviews.

  1. Shelia Rae, The Brave by Kevin Henkes
  2. The Family Book by Todd Parr
  3. Let Them Play by Margo Theis Raven
  4. Something From Nothing by Phoebe Gilman
  5. Ballerino Nate by Kimberly Brubaker Bradley
  6. Apple Pie Fourth Of July by Janet S. Wong
  7. A Chair For My Mother by Vera B Williams
  8. The Gardener by Sarah Stewart
  9. Pinkalicious by Victoria and Elizabeth Kann
  10. The Loudest Roar by Thomas Taylor
  11. Hilda Must Be Dancing by Karma Wilson
  12. I Remember Miss Perry by Pat Brisson
  13. Looking For Sleepy by Meribeth Boelts
  14. Pablo’s Tree by Pat Mora
  15. The Kissing Hand by Audrey Penn
  16. The Little Red Hen Makes A Pizza by by Philomen Sturges
  17. The Very Busy Spider by Eric Carle
  18. Murmel, Murmel, Murmel by Robert Munsch
  19. Bob and Otto by Robert O. Bruel
  20. Ordinary Amos And The Amazing Fish by Eugenie and Henry Fernandes
  21. Alexander And The Terrible Horrible No Good Very Bad Day by Judith Viorst
  22. Stephanie’s Ponytail by Robert Munsch
  23. Piglet and Papa by Margaret Wild
  24. First Day Jitters by Julie Danneberg
  25. Where The Wild Things Are by Maurice Sendak
  26. Valentine’s Day by Anne Rockwell
  27. A Picture Book Of Helen Keller by David A. Adler
  28. Fish is Fish by Leo Lionni
  29. The Bus For Us by Suzanne Bloom
  30. Every Cowgirl Needs A Horse by Rebecca Janni
  31. Bear Stays Up At Christmas  by Karma Wilson
  32. Duck On A Bike by David Shannon
  33. Cowboy Camp by Tammi Sauer
  34. The List by Hazel Hutchins
  35. Scaredy Squirrel Makes A Friend by Melanie Watt
  36. Julius The Baby Of The World by Kevin Henkes
  37. Rosa By Nikki Giovanni
  38. The Pirate Of Kindergarten by George Ella Lyon
  39. Is There Really A Human Race? by Jamie Lee Curtis
  40. A Father Like That by Charlotte Zolotow
  41. Whoever You Are by Mem Fox
  42. Freckleface Strawberry by Julianne Moore
  43. The Way Back Home by Oliver Jeffers
  44. Sink or Swim by Valerie Coulman
  45. The Princess and The Pizza by Mary Jane and Herb Auch
  46. I Want To Be A Cowgirl by Jeanne Willis
  47. No! David by David Shannon
  48. My Brother Martin by Christine King Farris
  49. It’s Mine  by Leo Lionni
  50. Ben’s Trumpet by Rachel Isadora
  51. One Duck Stuck by Phyllis Root
  52. How To Catch A Star by Oliver Jeffers
  53. My Best Friend Moved Away by Nancy Carlson
  54. The Paper Bag Princess by Robert Munsch
  55. The Boy Who Grew Flowers by Jennifer Wojtowicz
  56. Edwardo the Horriblest Boy in the Whole Wide World by John Burningham
  57. Wemberly Worried by Kevin Henkes
  58. Music Over Manhattan by Mark Karlins
  59. I Love You Stinky Face by Lisa McCourt
  60. Zip, Zip… Homework by Nancy Poydar
  61. Tacky The Penguin by Helen Lester
  62. Did I Tell You I Love You Today? by Deloris Jordan
  63. Hair For Mama by Kelly A. Tinkham
  64. I Don’t Want To Go To Bed by Julia Sykes
  65. Owen by Kevin Henkes
  66. The Sissy Duckling by Harvey Fierstein
  67. Snuggle Puppy by Sandra Boyton
  68. Princess Smartypants by Babette Cole
  69. Dad, Jackie and Me by Myron Ulberg
  70. Giraffes Can’t Dance by Giles Andreae
  71. Click Clack Moo , Cows That Type by Doreen Cronin
  72. A Kiss Goodbye by Audrey Penn
  73. A Very Big Bunny by Marisabina Russo
  74. The Grumpy Morning by Pamela Duncan Edwards
  75. One Green Apple by Eve Bunting
What books do you think should have made the list?

Teachers are heroes


Monday, October 1, 2012

CelebriTEA


 Twiggy with tea


 Amy Winehouse with tea


 Bob Dylan with tea


 Al Pacino with tea


 Audrey Hepburn with tea


Jimi Hendrix with tea

                                                                       
 John Lennon with tea


The Beatles with tea