Sunday, May 19, 2013

«Μεταδοτικές» οι καλές επιδόσεις στο σχολείο

«Δείξε μου τους φίλους σου…»
Oι μαθητές που κάνουν παρέα με φίλους, οι οποίοι έχουν καλύτερους βαθμούς από τους ίδιους, βλέπουν και τους δικούς τους βαθμούς να ανεβαίνουν την επόμενη σχολική χρονιά, σύμφωνα με μια νέα αμερικανική επιστημονική έρευνα.
Οι ερευνητές, με επικεφαλής τον Χιρόκο Σαγιάμα του Πολιτειακού Πανεπιστημίου της Νέας Υόρκης, που έκαναν τη σχετική δημοσίευση στο περιοδικό PLoS ONE, αναφέρουν ότι οι σχολικές επιδόσεις των μαθητών μπορούν να επηρεαστούν από τις επιδόσεις των συμμαθητών, που είναι φίλοι τους. «Όσο πιο έξυπνοι είναι οι φίλοι σου σήμερα, τόσο μεγαλύτερη είναι η πιθανότητα να γίνεις και συ πιο έξυπνος αύριο» δήλωσε ο Σαγιάμα.
Η μελέτη ασχολήθηκε με τους μαθητές ενός γυμνασίου και τους κατέταξε ανάλογα με τη βαθμολογία τους, ενώ, παράλληλα, έκανε τον συσχετισμό με τον μέσο όρο της βαθμολογίας, που είχαν οι φίλοι καθενός μαθητή. Όπως έδειξε η στατιστική ανάλυση, οι μαθητές, που είχαν φίλους με υψηλότερη μέση βαθμολογία, έτειναν οι ίδιοι να παίρνουν υψηλότερους βαθμούς την επόμενη χρονιά. Αν, για παράδειγμα, ένας μαθητής ήταν Νο 100 στην κατάταξη των βαθμών του σχολείου του και ο μέσος όρος των βαθμών των φίλων του αντιστοιχούσε στη θέση Νο 50, τότε την επόμενη χρονιά ο μαθητής ανέβαινε στην κατάταξη κατά 10 έως 15 θέσεις (Νο 85 έως 90).
Σύμφωνα με τους ερευνητές, για το φαινόμενο αυτό παίζει ρόλο η υποσυνείδητη επιθυμία των μαθητών να μην χάσουν επαφή με τους φίλους τους. «Αν οι φίλοι σου αριστεύσουν στο διαγώνισμα, μπορεί να σκεφτείς ότι πρέπει και συ να διαβάσεις περισσότερο την επόμενη φορά για να μην μείνεις πίσω από την υπόλοιπη παρέα» δήλωσε ο Σαγιάμα.
Από την άλλη, όσοι μαθητές ελπίζουν να τα πάνε καλύτερα στην τάξη, τείνουν να επιλέγουν καλύτερους μαθητές ως φίλους, επειδή τους θαυμάζουν. Τέλος, οι λίγοι μαθητές, που βρίσκονται στην κορυφή της κατάταξης, συνήθως δε βλέπουν τους βαθμούς τους να χειροτερεύουν, παρόλο που εκ των πραγμάτων κάνουν παρέα με φίλους, οι οποίοι έχουν χειρότερους βαθμούς.
ΠΗΓΗ: ert.gr

No comments:

Post a Comment