Τρόπος Αξιολόγησης μαθητών Α' τάξης Ημερησίου και Α' και Β' τάξης Εσπερινού Γενικού Λυκείου: Ξένες Γλώσσες
Τα θέματα ορίζονται κατά 50% με κλήρωση από τράπεζα θεμάτων (θέμα 2β & 3) και 50% από τον διδάσκοντα (θέμα 1 & 2α).
Προδιαγραφές - Θέματα εξετάσεων:
Θέμα 1. Κατανόηση γραπτού λόγου
Δίνεται στους μαθητές διδαγμένο κείμενο (α) 180-350 λέξεων για τα Αγγλικά και (β) 150-180 λέξεων για τα Γαλλικά και Γερμανικά, το οποίο συνοδεύεται από μία δοκιμασία με δέκα (10) ερωτήματα που αποσκοπούν στον έλεγχο σφαιρικής κατανόησης ή/και (β) κατανόησης επιμέρους μηνυμάτων/πληροφοριών του κειμένου (σύνολο 30 %).
Θέμα 2α. Λεξικογραμματική
Δίνεται μία (1) δοκιμασία που αποσκοπεί στον έλεγχο λεξιλογικής ικανότητας με 10 επιμέρους ερωτήματα για την Αγγλική και 5 για την Γαλλική και τη Γερμανική. Πρόκειται για ερωτήματα συμπλήρωσης (σύνολο 20 %).
Θέμα 2β. Λεξικογραμματική
Δίνεται μία (1) δοκιμασία που αποσκοπεί στον έλεγχο γραμματικής ικανότητας με 10 επιμέρους ερωτήματα για την Αγγλική και 5 για την Γαλλική και τη Γερμανική. Πρόκειται για ερωτήματα επιλογής (σύνολο 20%).
Θέμα 3. Παραγωγή γραπτού λόγου
Οι μαθητές καλούνται να γράψουν ένα κείμενο, έκτασης 120-150 λέξεων στην Αγγλική και 80-120 λέξεων στη Γαλλική και Γερμανική, σύμφωνα με πληροφορίες, παροτρύνσεις, ή/και οδηγίες που παρέχονται στην ξένη γλώσσα και οι οποίες ορίζουν με σαφήνεια το συγκειμενικό πλαίσιο της παραγωγής του (δηλαδή ποιος γράφει σε ποιον και για ποιον σκοπό) (σύνολο 30%).
Για δέιγματα θεμάτων και το σχολικό βιβλίο σε ψηφιακή μορφή δείτε το παρακάτω σύνδεσμο
Τράπεζα Θεμάτων Διαβαθμισμένης Δυσκολίας
Κατεβάστε τα θέματα από την τράπεζα θεμάτων εδώ
Tuesday, May 27, 2014
Saturday, May 3, 2014
Ευρωπαϊκό Portfolio Γλωσσών
Ευρωπαϊκό Portfolio Γλωσσών
PortfolioΤον τελευταίο καιρό στο χώρο της γλωσσομάθειας ακούγεται όλο και περισσότερο η έννοια του Ευρωπαϊκού Portfolio Γλωσσών. Πολλοί καθηγητές γλώσσας τρομάζουν στο άκουσμα και μόνο του Portfolio, θεωρώντας ότι αυτό μεταφράζεται σε επιπλέον δουλειά για αυτούς. Υπάρχουν επίσης καθηγητές γλώσσας οι οποίοι δεν έχουν πληροφόρηση πώς να χρησιμοποιήσουν το Portfolio στο μάθημα. Χώρες όπως η Ισπανία έχουν καθιερώσει τη χρήση του στα σχολεία, ενώ στην Ελλάδα τα τελευταία χρόνια γίνεται πειραματική εισαγωγή του Portfolio στους μαθητές γυμνασίων και δημοτικού.
Τι είναι το Ευρωπαϊκό Portfolio Γλωσσών :
Το Portfolio αποτελείται από τρία τμήματα :
α) Το Ντοσιέ
Το Ντοσιέ ενός μαθητή περιλαμβάνει δείγματα της δουλειάς του στην εκμάθηση της ξένης γλώσσας, που αποδεικνύουν πόσο καλά μπορεί να χειρίζεται τη γλώσσα και την πρόοδό του κατά τη διάρκεια των ετών που ασχολείται με αυτήν. Τα στοιχεία που μπορεί να περιλαμβάνει το ντοσιέ είναι κείμενα που έχει δημιουργήσει ο μαθητής, αλλά και φωτογραφίες από τις σχολικές του δραστηριότητες, ηχητικές ηχογραφήσεις του, ακόμα και DVD από συζητήσεις στην ξένη γλώσσα ή από θεατρικές του παραστάσεις.
β) Τη Γλωσσική Βιογραφία
Η Γλωσσική Βιογραφία σκοπεύει να ενθαρρύνει το μαθητή να συμμετέχει ενεργά στην αξιολόγηση της προόδου του και στον προγραμματισμό της μάθησης μιας ξένης γλώσσας. Δίνει στο μαθητή τη δυνατότητα να καταγράψει τι μπορεί να κάνει με την ξένη γλώσσα σε πραγματικές καταστάσεις (π.χ. να μιλήσει για τον εαυτό του στους άλλους, να κατανοήσει κάποιον όταν του δίνει πληροφορίες κλπ). Αναφέρει στρατηγικές μάθησης που ο ίδιος έχει αναπτύξει, καθώς και τις γλωσσικές εμπειρίες στις οποίες έχει εκτεθεί εκτός της αίθουσας διδασκαλίας (π.χ. Τραγούδια ή ταινίες στην ξένη γλώσσα, επαφή με ανθρώπους που τη χρησιμοποιούν, e-mails, internet κλπ)
γ) Το Γλωσσικό Διαβατήριο
Είναι οι πληροφορίες σχετικά με τη δυνατότητα χρήσης μιας γλώσσας σε ένα συγκεκριμένο χρόνο. Σε αυτό το τμήμα περιλαμβάνονται τα πιστοποιητικά γλώσσας και ο μαθητής δίνει πληροφορίες σχετικά με την επάρκεια του στη χρήση της ξένης γλώσσας.
Ο ρόλος του Portfolio είναι διπλός:
Εκπαιδευτικός : Έχει να κάνει με τη φιλοσοφία της διδασκαλίας και εκμάθησης της γλώσσας. Η διδασκαλία στην αίθουσα στοχεύει στο να μπορεί ο μαθητής να χρησιμοποιεί τη γλώσσα σε πραγματικές συνθήκες. Αποκτά νόημα η διδασκαλία και φαίνεται πιο καθαρά η πρόοδος του αφού ο μαθητής θέτει στόχους και αποκτά κίνητρα για να τους πραγματοποιήσει. Ο καθηγητής καθοδηγεί τον μαθητή προς αυτή την κατεύθυνση και δίνει τη δυνατότητα να του δώσει τα απαραίτητα εφόδια για να δημιουργήσει το προσωπικό του ντοσιέ.
Πιστοποίηση : Πραγματεύεται την πιστοποίηση της ξένης γλώσσας. Αυτό σημαίνει ότι ο μελλοντικός εργοδότης δε θα αρκείται σε ένα Β2 (Lower) ή ακόμα Γ2 (Proficiency) για τα αγγλικά. Η ύπαρξη αποδεικτικών στοιχείων όπως το Ντοσιέ και το Διαβατήριο Γλωσσών με την αυτοαξιολόγηση του μαθητή και τέλος τα πιστοποιητικά γλωσσομάθειας θα αποδεικνύουν την ενασχόληση του εργαζόμενου με τη γλώσσα και την έκθεσή του σε αυτή.
Χρόνια τώρα επιμένουμε σε μια διαφορετική προσέγγιση της γλώσσας όπου το “πτυχίο” δεν είναι αυτοσκοπός και η γρήγορη απόκτησή του δεν είναι απαραίτητα απόδειξη της επαρκούς γνώσης της ξένης γλώσσας. Μέσα από τη φιλοσοφία του Portfolio ουσιαστικά επιβεβαιώνεται η μεθοδολογία μας. Όλες οι δραστηριότητες που κατά καιρούς οργανώνουμε και ενθαρρύνουμε τους μαθητές μας να συμμετέχουν συμβαδίζουν με την πρακτική του Portfolio και οφείλονται στο γεγονός ότι προσπαθούμε να προσεγγίσουμε τη γλώσσα βιωματικά. Έτσι οι θεατρικές παραστάσεις στην ξένη γλώσσα, η κατασκευή projects, τα karaoke parties, τα επιμορφωτικά ταξίδια στην Αγγλία, η αλληλογραφία με μαθητές από άλλες χώρες, η δημιουργία ηλεκτρονικού περιοδικού αποσκοπούν στη χρήση της ξένης γλώσσας σε αυθεντικές συνθήκες, κάτι που ζητάει το Portfolio και συμβαδίζει με τις κατευθύνσεις του Συμβουλίου της Ευρώπης για την εκμάθηση των ξένων γλωσσών
PortfolioΤον τελευταίο καιρό στο χώρο της γλωσσομάθειας ακούγεται όλο και περισσότερο η έννοια του Ευρωπαϊκού Portfolio Γλωσσών. Πολλοί καθηγητές γλώσσας τρομάζουν στο άκουσμα και μόνο του Portfolio, θεωρώντας ότι αυτό μεταφράζεται σε επιπλέον δουλειά για αυτούς. Υπάρχουν επίσης καθηγητές γλώσσας οι οποίοι δεν έχουν πληροφόρηση πώς να χρησιμοποιήσουν το Portfolio στο μάθημα. Χώρες όπως η Ισπανία έχουν καθιερώσει τη χρήση του στα σχολεία, ενώ στην Ελλάδα τα τελευταία χρόνια γίνεται πειραματική εισαγωγή του Portfolio στους μαθητές γυμνασίων και δημοτικού.
Τι είναι το Ευρωπαϊκό Portfolio Γλωσσών :
Το Portfolio αποτελείται από τρία τμήματα :
α) Το Ντοσιέ
Το Ντοσιέ ενός μαθητή περιλαμβάνει δείγματα της δουλειάς του στην εκμάθηση της ξένης γλώσσας, που αποδεικνύουν πόσο καλά μπορεί να χειρίζεται τη γλώσσα και την πρόοδό του κατά τη διάρκεια των ετών που ασχολείται με αυτήν. Τα στοιχεία που μπορεί να περιλαμβάνει το ντοσιέ είναι κείμενα που έχει δημιουργήσει ο μαθητής, αλλά και φωτογραφίες από τις σχολικές του δραστηριότητες, ηχητικές ηχογραφήσεις του, ακόμα και DVD από συζητήσεις στην ξένη γλώσσα ή από θεατρικές του παραστάσεις.
β) Τη Γλωσσική Βιογραφία
Η Γλωσσική Βιογραφία σκοπεύει να ενθαρρύνει το μαθητή να συμμετέχει ενεργά στην αξιολόγηση της προόδου του και στον προγραμματισμό της μάθησης μιας ξένης γλώσσας. Δίνει στο μαθητή τη δυνατότητα να καταγράψει τι μπορεί να κάνει με την ξένη γλώσσα σε πραγματικές καταστάσεις (π.χ. να μιλήσει για τον εαυτό του στους άλλους, να κατανοήσει κάποιον όταν του δίνει πληροφορίες κλπ). Αναφέρει στρατηγικές μάθησης που ο ίδιος έχει αναπτύξει, καθώς και τις γλωσσικές εμπειρίες στις οποίες έχει εκτεθεί εκτός της αίθουσας διδασκαλίας (π.χ. Τραγούδια ή ταινίες στην ξένη γλώσσα, επαφή με ανθρώπους που τη χρησιμοποιούν, e-mails, internet κλπ)
γ) Το Γλωσσικό Διαβατήριο
Είναι οι πληροφορίες σχετικά με τη δυνατότητα χρήσης μιας γλώσσας σε ένα συγκεκριμένο χρόνο. Σε αυτό το τμήμα περιλαμβάνονται τα πιστοποιητικά γλώσσας και ο μαθητής δίνει πληροφορίες σχετικά με την επάρκεια του στη χρήση της ξένης γλώσσας.
Ο ρόλος του Portfolio είναι διπλός:
Εκπαιδευτικός : Έχει να κάνει με τη φιλοσοφία της διδασκαλίας και εκμάθησης της γλώσσας. Η διδασκαλία στην αίθουσα στοχεύει στο να μπορεί ο μαθητής να χρησιμοποιεί τη γλώσσα σε πραγματικές συνθήκες. Αποκτά νόημα η διδασκαλία και φαίνεται πιο καθαρά η πρόοδος του αφού ο μαθητής θέτει στόχους και αποκτά κίνητρα για να τους πραγματοποιήσει. Ο καθηγητής καθοδηγεί τον μαθητή προς αυτή την κατεύθυνση και δίνει τη δυνατότητα να του δώσει τα απαραίτητα εφόδια για να δημιουργήσει το προσωπικό του ντοσιέ.
Πιστοποίηση : Πραγματεύεται την πιστοποίηση της ξένης γλώσσας. Αυτό σημαίνει ότι ο μελλοντικός εργοδότης δε θα αρκείται σε ένα Β2 (Lower) ή ακόμα Γ2 (Proficiency) για τα αγγλικά. Η ύπαρξη αποδεικτικών στοιχείων όπως το Ντοσιέ και το Διαβατήριο Γλωσσών με την αυτοαξιολόγηση του μαθητή και τέλος τα πιστοποιητικά γλωσσομάθειας θα αποδεικνύουν την ενασχόληση του εργαζόμενου με τη γλώσσα και την έκθεσή του σε αυτή.
Χρόνια τώρα επιμένουμε σε μια διαφορετική προσέγγιση της γλώσσας όπου το “πτυχίο” δεν είναι αυτοσκοπός και η γρήγορη απόκτησή του δεν είναι απαραίτητα απόδειξη της επαρκούς γνώσης της ξένης γλώσσας. Μέσα από τη φιλοσοφία του Portfolio ουσιαστικά επιβεβαιώνεται η μεθοδολογία μας. Όλες οι δραστηριότητες που κατά καιρούς οργανώνουμε και ενθαρρύνουμε τους μαθητές μας να συμμετέχουν συμβαδίζουν με την πρακτική του Portfolio και οφείλονται στο γεγονός ότι προσπαθούμε να προσεγγίσουμε τη γλώσσα βιωματικά. Έτσι οι θεατρικές παραστάσεις στην ξένη γλώσσα, η κατασκευή projects, τα karaoke parties, τα επιμορφωτικά ταξίδια στην Αγγλία, η αλληλογραφία με μαθητές από άλλες χώρες, η δημιουργία ηλεκτρονικού περιοδικού αποσκοπούν στη χρήση της ξένης γλώσσας σε αυθεντικές συνθήκες, κάτι που ζητάει το Portfolio και συμβαδίζει με τις κατευθύνσεις του Συμβουλίου της Ευρώπης για την εκμάθηση των ξένων γλωσσών
Friday, May 2, 2014
ΜΗΝΥΜΑ ΠΡΟΣ ΥΠΟΨΗΦΙΟΥΣ ΑΠΟ ΤΗΝ ΕΛΛΗΝΟΑΜΕΡΙΚΑΝΙΚΗ ΕΝΩΣΗ
Αγαπητέ υποψήφιε,
Αγαπητή υποψήφια,
Σε λίγες μέρες, θα συμμετάσχεις στις εξετάσεις που διοργανώνει το Κέντρο Εξετάσεων και Πιστοποιήσεων της Ελληνοαμερικανικής Ένωσης.
Πριν τις εξετάσεις, παρακαλούμε να λάβεις υπόψη σου τα παρακάτω:
Έλεγξε το έγγραφο που έχεις λάβει από την Ελληνοαμερικανική Ένωση. Στο πάνω μέρος βρίσκεται το ατομικό σου πρόγραμμα γραπτών και προφορικών εξετάσεων. το κάτω μέρος είναι η απόδειξη πληρωμής των εξετάστρων. Είναι η εξέταση που αναγράφεται, αυτή στην οποία επιθυμείς να συμμετάσχεις; Αν όχι, πρέπει να ενημερωθεί αμέσως το Κέντρο Εξετάσεων και Πιστοποιήσεων της Ελληνοαμερικανικής Ένωσης (Αθήνα: 210 3680000, Θεσσαλονίκη: 2310557600).
Στο ίδιο έγγραφο, έλεγξε την ορθογραφία του ονοματεπώνυμου και του πατρώνυμού σου. Είναι η σωστή; Μπορείς να ζητήσεις να γίνουν διορθώσεις όταν συμμετάσχεις στις προφορικές εξετάσεις.
Την ημέρα των γραπτών εξετάσεων, πρέπει να είσαι στο εξεταστικό κέντρο τουλάχιστον 30 λεπτά πριν. Πρέπει να έχεις μαζί σου ταυτότητα ή άλλο έγκυρο αποδεικτικό ταυτοπροσωπίας.
Για χρήσιμες πληροφορίες και συμβουλές, μπορείς να επισκεφτείς τις σχετικές ιστοσελίδες μας ή και να επικοινωνήσεις με το προσωπικό του Κέντρου Εξετάσεων και Πιστοποιήσεων της Ελληνοαμερικανικής Ένωσης (Αθήνα: 210 3680000, Θεσσαλονίκη: 2310557600).
Η συμμετοχή σου στις εξετάσεις αποτελεί σημαντικό κατόρθωμα από μόνη της, καθώς εξετάζεσαι σε ό,τι έχεις μάθει ως τώρα. Παράλληλα, οι εξετάσεις είναι μια μοναδική μαθησιακή εμπειρία η οποία ελπίζουμε ότι θα σου φανεί χρήσιμη αργότερα στη ζωή σου. Έτσι, όποιο κι αν είναι το αποτέλεσμα, οι κόποι σου δεν θα έχουν πάει χαμένοι.
Σου ευχόμαστε τα καλύτερα και περιμένουμε να σε δούμε στις εξετάσεις!
Αγαπητή υποψήφια,
Σε λίγες μέρες, θα συμμετάσχεις στις εξετάσεις που διοργανώνει το Κέντρο Εξετάσεων και Πιστοποιήσεων της Ελληνοαμερικανικής Ένωσης.
Πριν τις εξετάσεις, παρακαλούμε να λάβεις υπόψη σου τα παρακάτω:
Έλεγξε το έγγραφο που έχεις λάβει από την Ελληνοαμερικανική Ένωση. Στο πάνω μέρος βρίσκεται το ατομικό σου πρόγραμμα γραπτών και προφορικών εξετάσεων. το κάτω μέρος είναι η απόδειξη πληρωμής των εξετάστρων. Είναι η εξέταση που αναγράφεται, αυτή στην οποία επιθυμείς να συμμετάσχεις; Αν όχι, πρέπει να ενημερωθεί αμέσως το Κέντρο Εξετάσεων και Πιστοποιήσεων της Ελληνοαμερικανικής Ένωσης (Αθήνα: 210 3680000, Θεσσαλονίκη: 2310557600).
Στο ίδιο έγγραφο, έλεγξε την ορθογραφία του ονοματεπώνυμου και του πατρώνυμού σου. Είναι η σωστή; Μπορείς να ζητήσεις να γίνουν διορθώσεις όταν συμμετάσχεις στις προφορικές εξετάσεις.
Την ημέρα των γραπτών εξετάσεων, πρέπει να είσαι στο εξεταστικό κέντρο τουλάχιστον 30 λεπτά πριν. Πρέπει να έχεις μαζί σου ταυτότητα ή άλλο έγκυρο αποδεικτικό ταυτοπροσωπίας.
Για χρήσιμες πληροφορίες και συμβουλές, μπορείς να επισκεφτείς τις σχετικές ιστοσελίδες μας ή και να επικοινωνήσεις με το προσωπικό του Κέντρου Εξετάσεων και Πιστοποιήσεων της Ελληνοαμερικανικής Ένωσης (Αθήνα: 210 3680000, Θεσσαλονίκη: 2310557600).
Η συμμετοχή σου στις εξετάσεις αποτελεί σημαντικό κατόρθωμα από μόνη της, καθώς εξετάζεσαι σε ό,τι έχεις μάθει ως τώρα. Παράλληλα, οι εξετάσεις είναι μια μοναδική μαθησιακή εμπειρία η οποία ελπίζουμε ότι θα σου φανεί χρήσιμη αργότερα στη ζωή σου. Έτσι, όποιο κι αν είναι το αποτέλεσμα, οι κόποι σου δεν θα έχουν πάει χαμένοι.
Σου ευχόμαστε τα καλύτερα και περιμένουμε να σε δούμε στις εξετάσεις!
Tuesday, April 29, 2014
Απογοητεύεται εύκολα... Βοηθήστε το!
29 Απριλίου 2014
Η ψυχολόγος-παιδοψυχολόγος και συγγραφέας κ. Αλεξάνδρα Καππάτου συμβουλεύει:
Κάθε φορά που συμβαίνει κάποια αναποδιά στη ζωή του παιδιού σας απογοητεύεται πολύ και δείχνει ότι δε μπορεί να διαχειριστεί την κατάσταση με ψυχραιμία. Αναρωτιέστε πώς μπορείτε να το βοηθήσετε να μάθει να αντιμετωπίζει τις αλλαγές και τις ατυχίες που μπορεί να του συμβούν; Η ψυχολόγος-παιδοψυχολόγος και συγγραφέας αρκετών βιβλίων μεταξύ των οποίων τα "Οι γονείς κάνουν τη διαφορά", "Μεγαλώστε ευτυχισμένα παιδιά", "Οι γονείς χωρίζουν" και "Παιδιά στην εφηβεία, γονείς σε κρίση", κυρία Αλεξάνδρα Καππάτου συμβουλεύει.
Αν το παιδί έχει ήδη βιώσει κάποια απογοήτευση είναι σημαντικό να έχει την άνεση να σας εμπιστευτεί και να σας εκμυστηρευτεί αυτό που του συμβαίνει. Ωστόσο δεν είναι βέβαιο ότι θα σας μιλήσει, άλλα παιδιά το κρατούν μέσα τους ή θέλουν να μιλήσουν στους φίλους τους.
Αν όμως παρατηρείτε ότι το παιδί σας δείχνει στεναχωρημένο ή πιεσμένο ή μελαγχολικό ή εκνευρίζεται εύκολα, προκαλέστε συζήτηση και αν αποφασίσει να σας μιλήσει προσπαθήστε να "δείτε" το πρόβλημα με τα δικά του μάτια. Να θυμάστε ότι οι απογοητεύσεις συχνά ορθώνονται σαν τεράστιο βουνό μπροστά στο παιδί.
Ακούστε το με μεγάλη προσοχή. Αφήστε το να μιλήσει όσο θέλει, χωρίς διακοπές. Είναι σημαντικό να αισθανθεί ότι στέκεστε δίπλα του.
Βοηθήστε το να βάλει σε σειρά τα γεγονότα και να τα δει ψύχραιμα, να σκεφτεί εάν έχει εκείνο κάποια ευθύνη και τι θα μπορούσε να έχει κάνει ή έστω τώρα να κάνει.
Να του τονίζετε ότι μερικές καταστάσεις ή κακές συμπεριφορές από τους άλλους δεν εξαρτώνται απολύτως από τον ίδιο, όμως είναι σημαντικό να μάθει να τα χειρίζεται.
Επισημαίνετε γενικά στο παιδί ότι η αναποδιά και η απογοήτευση αποτελούν μέρος της ζωής. Σημασία έχει να μπορούμε να αντιδράσουμε και να βγούμε πιο δυνατοί.
Πολλοί άνθρωποι –ακόμα και μεγάλοι- τα χάνουν με τις δύσκολες στιγμές. Πόσο μάλλον οι έφηβοι. Κατά συνέπεια, μην έχετε την απαίτηση από το παιδί σας να δείχνει υπερβολική ψυχραιμία στις απογοητεύσεις.
Επιτρέψτε του να εκδηλώσει την απογοήτευσή του και μην το αποπαίρνετε με σχόλια του τύπου "πάλι αυτό σκέφτεσαι; Αμάν πια!". Αν αισθανθεί ότι η θλίψη είναι "απαγορευμένο συναίσθημα", δε θα την εκφράζει, θα την καταπνίγει και θα πάψει να σας εμπιστεύεται.
Επιδιώξτε να μη διαταραχθεί η καθημερινότητά του εξαιτίας της ψυχικής του αναστάτωσης. Η ρουτίνα λειτουργεί πολλές φορές σαν φάρμακο, γιατί μας δίνει την εντύπωση ότι ελέγχουμε την κατάσταση.
Εξηγήστε του ότι στη ζωή οι στεναχώριες είναι περαστικές και ότι στην ηλικία του κι εσείς τραγικοποιούσατε τις απογοητεύσεις και τις δυσκολίες σας. Πάντα υπάρχει μέλλον, όσο δύσκολο κι αν είναι για το παιδί σας να πιστέψει ότι αυτό που το στεναχωρεί τώρα θα περάσει και θα έρθουν καλύτερες ημέρες.
http://www.news.gr/gynaika/paidi-oikogeneia/article/144752/apogohtefetai-efkola.html
Thursday, April 24, 2014
Όταν νόμιζες ότι δεν κοιτούσα
Όταν νόμιζες ότι δεν κοιτούσα, σε είδα να φτιάχνεις για μένα το αγαπημένο μου γλυκό και έμαθα ότι μικρά πράγματα μπορεί να έχουν ξεχωριστή σημασία στη ζωή.
Όταν νόμιζες ότι δεν κοιτούσα, σε παρακολουθούσα και έμαθα τα περισσότερα «μαθήματα ζωής», εφόδια για να γίνω καλύτερο και παραγωγικότερο άτομο όταν μεγαλώσω.
Όταν νόμιζες ότι δεν κοιτούσα, σε είδα να κρεμάς την ζωγραφιά μου στο ψυγείο και αμέσως ήθελα να ζωγραφίσω την επόμενη.
Όταν νόμιζες ότι δεν κοιτούσα, ακόμη και όταν ήσουν θυμωμένη με συμβούλευσες ήρεμα και απλά για να καταλάβω το γιατί και έτσι έμαθα ότι ο διάλογος και η επικοινωνία είναι σημαντικά ακόμη και όταν τα πράγματα είναι δύσκολα.
Όταν νόμιζες ότι δεν κοιτούσα, σε είδα να φτιάχνεις φαγητό για κάποιο φίλο που ήταν άρρωστος και έμαθα ότι όλοι μας πρέπει να νοιαζόμαστε και να φροντίζουμε ο ένας τον άλλο.
Όταν νόμιζες ότι δεν κοιτούσα, σε είδα να φροντίζεις το σπίτι και όσους ζούμε σε αυτό και έμαθα ότι πρέπει να εκτιμάμε ότι μας προσφέρεται.
Όταν νόμιζες ότι δεν κοιτούσα, σε είδα να φροντίζεις ένα αδέσποτο γατάκι και έμαθα ότι είναι καλό να είσαι ευγενικός με τα ζώα.
Όταν νόμιζες ότι δεν κοιτούσα, ένοιωσα ότι νοιαζόσουν και ήθελα να γίνω καλύτερος.
Όταν νόμιζες ότι δεν κοιτούσα, σε είδα να κλαις και έμαθα ότι κάποια πράγματα στη ζωή πληγώνουν αλλά έχεις δικαίωμα να είσαι στενοχωρημένος.
Όταν νόμιζες ότι δεν κοιτούσα, σε είδα να αναλαμβάνεις τις ευθύνες ακόμα και όταν οι καταστάσεις ήταν δύσκολες και έμαθα ότι πρέπει να είμαι υπεύθυνο άτομο.
(Μπορούμε να τυπώσουμε την παρακάτω εικόνα και να θυμόμαστε ότι οι πράξεις μας οι ίδιες είναι το παράδειγμά μας για τους άλλους)
Saturday, April 19, 2014
Sunday, April 13, 2014
Το καλύτερο σχολείο στον κόσμο …

Αρχές δεκαετίας του ’90. Η φινλανδή υπουργός Παιδείας επισκέπτεται τον σουηδό ομόλογό της, ο οποίος θα της πει ότι μέχρι το 2000 το σουηδικό εκπαιδευτικό σύστημα θα βρισκόταν στην κορυφή του κόσμου. Εκείνη θα του απαντήσει πως ο στόχος της δικής της χώρας είναι πολύ πιο μετριοπαθής. Της αρκεί να βρεθεί μπροστά από τη Σουηδία. Πράγματι, βάσει όλων των διεθνώς αποδεκτών κριτηρίων, μέσα σε λίγα χρόνια η Φινλανδία ξεπέρασε τη Σουηδία. Παρεμπιπτόντως, στους περισσότερους κρίσιμους δείκτες κατέκτησε κι εξακολουθεί να κατέχει την πρώτη θέση παγκοσμίως. Εάν ενδιαφέρει και την Ελλάδα η περίπτωση της σκανδιναβικής χώρας, δεν είναι επειδή το εκπαιδευτικό της σύστημα, με έμφαση στο σχολείο, έχει καταστεί αντικείμενο συστηματικής μελέτης από όλες τις χώρες που αποδίδουν αξία στην παιδεία, δεν είναι επειδή πρόκειται για μια μικρή ευρωπαϊκή χώρα -είναι επειδή πρόκειται για μια μικρή ευρωπαϊκή χώρα που αντιμετώπισε πολύ σοβαρή οικονομική κρίση το πρώτο μισό της δεκαετίας του ’90 και παρ’ όλα αυτά, ή ακριβέστερα, επιχειρώντας να την ξεπεράσει, δημιούργησε ένα αξιοζήλευτο εκπαιδευτικό πρότυπο.
Βεβαίως, δεν υπάρχει κάποια «μαγική» φινλανδική φόρμουλα, την οποία απλώς μπορούμε να αντιγράψουμε. Έτσι κι αλλιώς αρκετά στοιχεία της δικής της εκπαιδευτικής μεταρρύθμισης για αντικειμενικούς λόγους δεν είναι είτε επιθυμητό είτε εφικτό να υιοθετήσουμε. Άλλωστε, αν κάτι κάνει τόσο ξεχωριστή την επιτυχία των φινλανδών είναι ότι αγνόησαν ορισμένες από τις χαρακτηριστικότερες επιταγές μιας εκπαιδευτικής ορθοδοξίας που έχει διαμορφωθεί διεθνώς κι αντ’ αυτού λειτούργησαν με πνεύμα εκλεκτισμού, συναρθρώνοντας στοιχεία που είχαν ήδη και χρειάζονταν ενίσχυση ή αναπροσαρμογή με στοιχεία που υπήρχαν σε άλλα εκπαιδευτικά συστήματα, τα οποία ωστόσο εισήγαγαν στο δικό τους με πολύ στοχευμένους και προσεκτικούς χειρισμούς. Σ’ αυτήν τη μικρή σκανδιναβική χώρα επιμένουν να καλλιεργούν στο σχολείο τη συνεργασία, αντί για τον ανταγωνισμό, να συγκροτούν ένα χαλαρό περιβάλλον μάθησης, αντί να δίνουν προτεραιότητα στις εξετάσεις, να αδιαφορούν για κάθε είδους τυποποίηση και να μην αξιολογούν τους εκπαιδευτικούς ούτε να εξαρτούν τη χρηματοδότηση των σχολείων από τις επιδόσεις των μαθητών. Και, βέβαια, δε μπήκαν στον πειρασμό των ιδιωτικοποιήσεων. Η εκπαίδευση θεωρείται, αυτονόητα, δημόσιο αγαθό. Το 97,5% των πόρων που διατίθενται για αυτήν είναι δημόσιοι. Ως αποτέλεσμα, η Φινλανδία διαθέτει τους πιο μορφωμένους πολίτες στον κόσμο, παρέχει ίσες ευκαιρίες μόρφωσης κι αξιοποιεί με μεγάλη αποτελεσματικότητα τους σχετικούς πόρους.
Πρόκειται, λοιπόν, για μια συναρπαστική ιστορία. Και μας αφορά -πώς συγκροτείται η δημόσια πολιτική, πώς εμπλέκεται ενεργά η ίδια η εκπαιδευτική κοινότητα, πώς δημιουργείται ευρεία κοινωνική συναίνεση ως προς τους στόχους και τις μεθόδους κ.ο.κ.- ιδίως καθώς στη δική μας περίπτωση η πιο γνωστή και σημαντική μεταρρύθμιση στην εκπαίδευση εξακολουθεί να είναι «η μεταρρύθμιση που δεν έγινε» (κατά την ομότιτλη κλασική μελέτη του Αλέξη Δημαρά). Αυτήν την ιστορία αφηγείται στα Φινλανδικά Μαθήματα ο Pasi Sahlberg, μια σημαίνουσα προσωπικότητα της εκπαίδευσης στη χώρα του, την οποία κι επί μακρόν υπηρετεί με διάφορες ιδιότητες. Και μας προειδοποιεί από τις πρώτες σελίδες: «Σε αυτή την εποχή των άμεσων αποτελεσμάτων, η εκπαίδευση απαιτεί μια διαφορετική νοοτροπία. Η μεταρρύθμιση των σχολείων αποτελεί μια σύνθετη και αργή διαδικασία. Η επίσπευση αυτής της διαδικασίας σημαίνει την καταστροφή της». Εδώ δε θα αναφερθούμε ούτε στην ιστορική εξέλιξη της φινλανδικής εκπαίδευσης, ούτε στις επιμέρους δομές της και συναφή ζητήματα ειδικότερου ενδιαφέροντος που αναλύει με μεθοδικό τρόπο ο συγγραφέας, αλλά θα επιμείνουμε στο βασικό πνεύμα της, στις αρχές στις οποίες θεμελιώνεται και στις αξίες που θέλει να μεταδώσει. Εάν επιθυμούσαμε να συμπυκνώσουμε τη γενική εικόνα εστιάζοντας στους μαθητές, η σύγκριση με τη χώρα μας θα ήταν αποκαρδιωτική. Οι φινλανδοί αρχίζουν το σχολείο ένα χρόνο αργότερα, στα επτά τους, αφιερώνουν λιγότερο χρόνο στη μελέτη (περιττό να ειπωθεί: δεν ξέρουν τι θα πει φροντιστήριο) -κι επομένως παίζουν περισσότερο- αγχώνονται πολύ λιγότερο καθώς δίνουν ελάχιστες εξετάσεις στις οποίες εξίσου ελάχιστη σημασία αποδίδεται, μετέχουν ενεργητικά σε ένα ανοιχτό, διαδραστικό μαθησιακό περιβάλλον που δίνει έμφαση στη συνεργασία και τη δικαιοσύνη.
Το σχολείο τους είναι ένα όμορφο, «ζεστό» περιβάλλον που υποβάλλει την αίσθηση της οικειότητας. Αφήνουν τα παπούτσια τους στην είσοδο και προσφωνούν τους δασκάλους τους με το μικρό τους όνομα. Τελικά μορφώνονται, με την ουσιαστική έννοια του όρου, ως άνθρωποι κι ως πολίτες, αλλά επιπλέον και «χρήσιμες» δεξιότητες αναπτύσσουν. Και στην Ελλάδα, πάντως, μπήκε στις ράγες, λέει, μια (ακόμη) μεταρρύθμιση του Λυκείου, η οποία βεβαίως-βεβαίως έχει και πάλι να κάνει με το αγαπημένο μας θέμα, δηλαδή τις εξετάσεις στο Λύκειο και τον τρόπο εισαγωγής στο πανεπιστήμιο. Εάν δεν το πήρατε χαμπάρι, ανατρέξτε στα μονόστηλα των εφημερίδων, πριν από κάνα δίμηνο, όταν πέρασε ο σχετικός νόμος στη Βουλή. Ας σοβαρευτούμε. Ένας θεμελιώδης παράγοντας της φινλανδικής επιτυχίας είναι -πώς θα μπορούσε να γίνει διαφορετικά;- οι εκπαιδευτικοί. Προσοχή όμως. Σύμφωνα τουλάχιστον με τον Sahlberg, το σημαντικότερο, για μια κοινωνία που στ’ αλήθεια μπορεί να συλλάβει ένα μεταρρυθμιστικό σχέδιο, δεν είναι η επιστημονική κατάρτιση των εκπαιδευτικών (που κι αυτή απαραίτητη συνθήκη είναι), αλλά «να εξασφαλίσουμε ότι η δουλειά τους στα σχολεία βασίζεται στην επαγγελματική αξιοπρέπεια και τον κοινωνικό σεβασμό, ώστε να μπορούν να εκπληρώσουν το σκοπό να ακολουθήσουν τη διδασκαλία ως επάγγελμα ζωής». Αυτά δεν είναι λόγια του αέρα. Σύμφωνα με τις σχετικές έρευνες, για τους φινλανδούς το επάγγελμα του δασκάλου είναι αυτό με το υψηλότερο κοινωνικό κύρος από κάθε άλλο! Για να γίνει κάποιος δάσκαλος θα πρέπει να φοιτήσει σε μια παιδαγωγική σχολή και κατόπιν οπωσδήποτε να κάνει ένα διετές μεταπτυχιακό πρόγραμμα.
Όντας δάσκαλος πια, δε διδάσκει πολλές ώρες, αλλά αφιερώνει σημαντικό τμήμα του χρόνου του, από κοινού με τους συναδέλφους του, στο σχεδιασμό ή στην αποτίμηση του αναλυτικού προγράμματος και γενικότερα στο διαρκή αναστοχασμό κάθε πτυχής της εκπαιδευτικής διαδικασίας που, ευτυχώς, δεν ελέγχεται ασφυκτικά από το Υπουργείο Παιδείας (υπενθύμιση: άλλο δημόσιο αγαθό, άλλο κρατισμός). Η σύγκριση με αυτό που συμβαίνει στην Ελλάδα είναι συντριπτική. Η καταβαράθρωση του μισθού των εκπαιδευτικών έρχεται πια να συνδυαστεί -με τη διαθεσιμότητα και τα παρακολουθήματά της- με συνθήκες ακραίας επαγγελματικής ανασφάλειας και τη συνακόλουθη απαξίωση του επαγγέλματος, την οποία παρακολουθεί ανήμπορη ή αδιάφορη μια κοινωνία που ανέκαθεν αντιμετώπιζε λίγο-πολύ εργαλειακά την εκπαίδευση (ως μέσο για επαγγελματική αποκατάσταση και κοινωνική άνοδο). Η συγκρουσιακή κατάσταση στην οποία λαμβάνουν χώρα οι όποιες αλλαγές πλήττουν ακόμη περισσότερο την έτσι κι αλλιώς χαμηλή εμπιστοσύνη που χαρακτηρίζει τις κοινωνικές ομάδες μεταξύ τους, και βεβαίως με το κράτος. Τ
ο κοινωνικό κόστος που θα έχει αυτή η διαλυτική κατάσταση θα φανερωθεί στην πληρότητά του στο μέλλον. Προφανώς, το ίδιο πράγμα απεικονίζεται στα καλοσχεδιασμένα powerpoint των σοφών τεχνοκρατών της Τρόικας ως εξοικονόμηση κι εξορθολογισμός. Στην πιθανή ένσταση ότι ένα κράτος υπό χρεοκοπία δεν έχει πολλά περιθώρια, ακόμη κι ένα αμιγώς οικονομικίστικο σκεπτικό αν ακολουθήσουμε, η απάντηση έρχεται και πάλι από τη Φινλανδία. Όταν τη δεκαετία του ’90 χτυπήθηκε από την κρίση (ανεργία 20%, μείωση ΑΕΠ 13%, υψηλό δημόσιο χρέος, κλυδωνισμός τραπεζικού συστήματος) η κοινωνία αντέδρασε με σύνεση, αυτοπεποίθηση και συναίνεση κι επέλεξε να αλλάξει οικονομικό μοντέλο: από την ξυλεία και την παραδοσιακή βιομηχανία έδωσε πια έμφαση στην τεχνολογία και την καινοτομία (π.χ. Nokia), που θα πει έδωσε μέγιστη προτεραιότητα στην εκπαίδευση και την έρευνα, αυξάνοντας τους σχετικούς πόρους (και βεβαίως επανασχεδιάζοντας την κατανομή τους), την ίδια στιγμή που έκανε δραματικές περικοπές αλλού.
«Η εκπαίδευση θεωρήθηκε απαραίτητη επένδυση -όχι απλώς δαπάνη- για να βοηθήσει στην ανάπτυξη της καινοτομίας, παίζοντας το ρόλο του τρίτου παράγοντα στο φινλανδικό τρίγωνο της γνώσης και της καινοτομίας». Εμείς κάνουμε το αντίστροφο: η περικοπή των πόρων γίνεται κατεξοχήν σε όλες τις βαθμίδες του εκπαιδευτικού συστήματος και στην επιστημονική έρευνα, λες και θέλουμε να ευτοεγκλωβιστούμε σε ένα μοντέλο χαμηλού εργασιακού κόστους, χαμηλής ειδίκευσης κι αμορφωσιάς. Όσο περισσότερο συνεχίζουμε σ’ αυτήν την κατεύθυνση, τόσο πιο πιθανό γίνεται κάποια στιγμή να γραφτούν τα ελληνικά μαθήματα. Μαντεύετε το περιεχόμενό τους.
Πηγή: Book Press
Sunday, March 23, 2014
Νέο Σύστημα Βαθμολόγησης ΕCCE
Ανακοινώθηκε από το CaMLA ο νέος τρόπος ανακοίνωσης των αποτελέσματων των εξετάσεων ECCE (επίπεδο Β2 ) και ECPE (επίπεδο Γ2) του Πανεπιστημίου του Michigan. Το νέο σύστημα ανακόινωσης αποτελεσμάτων θα εφαρμοστεί ξεκινώντας το Μάρτιο 2014 για τις εξετάσεις ECCE.
Οι εξεταζόμενοι θα λαμβάνουν τα αποτελέσματα σε μία αριθμητική κλίμακα (0-1000) και για τις τέσσερις ενότητες.
Για να πετύχει ο εξεταζόμενος και να λάβει πιστοποιητικό πρέπει ο μέσος όρος από τις τέσσερις ενότητες να είναι ίσος με 650 ή υψηλότερος.
Reporting System Band Scores
Scaled score per section
Honors (H) 840-1000
Pass (P) 750-835
Low Pass (LP) 610-745
Borderline Fail (BF)0-605
Με το νέο σύστημα ανακοίνωσης αποτελεσμάτων, θα εφαρμοστεί αριθμητική κλίμακα βαθμολόγησης και στην έκθεση.
Αντίστοιχες αλλαγές θα πραγματοποιηθούν και για τις εξετάσεις ECPE (Michigan University Proficiency)
(via hau.gr)
Οι εξεταζόμενοι θα λαμβάνουν τα αποτελέσματα σε μία αριθμητική κλίμακα (0-1000) και για τις τέσσερις ενότητες.
Για να πετύχει ο εξεταζόμενος και να λάβει πιστοποιητικό πρέπει ο μέσος όρος από τις τέσσερις ενότητες να είναι ίσος με 650 ή υψηλότερος.
Reporting System Band Scores
Scaled score per section
Honors (H) 840-1000
Pass (P) 750-835
Low Pass (LP) 610-745
Borderline Fail (BF)0-605
Με το νέο σύστημα ανακοίνωσης αποτελεσμάτων, θα εφαρμοστεί αριθμητική κλίμακα βαθμολόγησης και στην έκθεση.
Αντίστοιχες αλλαγές θα πραγματοποιηθούν και για τις εξετάσεις ECPE (Michigan University Proficiency)
(via hau.gr)
Saturday, March 1, 2014
Δέκα τρόποι μελέτης των Αγγλικών σε παιδιά με διάσπαση προσοχής
Η Διάσπαση Προσοχής έχει ως κύριο χαρακτηριστικό τη δυσκολία ενός ατόμου να συγκεντρώνεται και να ολοκληρώνει μια δραστηριότητα. Μπορεί να είναι πρωτογενής ή δευτερογενής.Η πρωτογενής διάσπαση έχει βιολογική – οργανική αιτιολογία και εντοπίζεται με σταθμισμένα διαγνωστικά κριτήρια. Τα χαρακτηριστικά της θα πρέπει να εκδηλώνονται σταθερά σε περισσότερα από ένα πλαίσιο ( π.χ. σπίτι & σχολείο & εργασιακός χώρος ) για τουλάχιστον έξι μήνες. Η δευτερογενής διάσπαση έχει ψυχοκοινωνική αιτιολογία (π.χ. όταν γεννιέται το νέο αδερφάκι, το μεγαλύτερο παιδί διασπάται στην τάξη ) και παρουσιάζει διακυμάνσεις ως προς το χώρο και το χρόνο που εκδηλώνεται.
Μία σημαντική ανάγκη των ατόμων με διάσπαση προσοχής στην παιδική ηλικία είναι η οργάνωση της μελέτης στο σπίτι, τόσο στα ελληνικά όσο στα αγγλικά. Οι γονείς μπορούν να βοηθήσουν το παιδί τους σε αυτό τον τομέα με τους ακόλουθους τρόπους:
1) Να ορίσουν ένα σταθερό και ήσυχο χώρο μελέτης, απαλλαγμένο από πολλά αντικείμενα.
2) Να επιλέξουν τον κατάλληλο φωτισμό, ώστε να μη δημιουργούνται σκιάσεις στην επιφάνεια εργασίας του παιδιού.
3) Να καθοδηγήσουν το παιδί, ώστε στο γραφείο μελέτης να υπάρχουν μόνο τα απολύτως απαραίτητα αντικείμενα ( μολύβι, στυλό, γόμα, χάρακας, βιβλία και τετράδια με τη σειρά που θα διαβαστούν ).
4) Να φτιάξουν μαζί με το παιδί το ημερήσιο πρόγραμμα μελέτης ξεκινώντας από το δυσκολότερο και καταλήγοντας στο πιο εύκολο μάθημα ). Κάθε φορά που το παιδί ολοκληρώνει ένα μάθημα μπορεί να σημειώνει δίπλα του ένα ˅. Έτσι διαπιστώνει και οπτικά ότι σιγά – σιγά τελειώνει τις εργασίες του.
5) Να χωρίσουν κάθε μάθημα σε μικρές ενότητες.
6) Να ορίσουν σύντομα διαλείμματα ( 5΄- 10΄λεπτά ) μεταξύ των μαθημάτων, τα οποία θα πρέπει να τηρούνται με τυπικότητα. Τα μικρά διαλείμματα αποτελούν ισχυρό κίνητρο συγκέντρωσης την ώρα της μελέτης για τα παιδιά, τα βοηθούν να χαλαρώσουν και να ανασυγκροτήσουν τη σκέψη τους.
7) Να γράψουν μαζί με το παιδί μία μικρή λίστα με τους σημαντικούς κανόνες συμπεριφοράς την ώρα του διαβάσματος ( π.χ. πρώτα θα τελειώσω δύο ασκήσεις στα μαθηματικά και μετά θα σηκωθώ από την καρέκλα μου ).
8) Να ορίσουν την < επιβράβευση="" της="" ημέρας="">>, ( αυτοκόλλητα, σφραγίδες, συμφωνημένος χρόνος στον υπολογιστή ), εάν το παιδί έχει ακολουθήσει με συνέπεια το πρόγραμμά του.
9) Να ενθαρρύνουν το παιδί με σύντομες φράσεις όπως < μπράβο,="" καλή="" προσπάθεια!="">>
10) Να το επιβραβεύουν με δραστηριότητες όπως μια βόλτα με την οικογένεια στο αγαπημένο του μέρος ή μια συνάντηση - έκπληξη με τους φίλους του.
Με συστηματική επανάληψη και υπομονή οι γονείς μπορούν να βοηθήσουν το παιδί τους, ώστε να αυτονομηθεί σε αυτή τη < ρουτίνα="">>. Άλλωστε ας μη ξεχνάμε, ότι για ένα παιδί με διάσπαση προσοχής η οργάνωση μελέτης είναι το πρώτο βήμα για την οργάνωση της καθημερινότητάς του…
Ειρήνη Θ. Ευαγγέλου – ψυχολόγος επιστημονική υπεύθυνη: www.specialenglish.gr onmed.gr
Μία σημαντική ανάγκη των ατόμων με διάσπαση προσοχής στην παιδική ηλικία είναι η οργάνωση της μελέτης στο σπίτι, τόσο στα ελληνικά όσο στα αγγλικά. Οι γονείς μπορούν να βοηθήσουν το παιδί τους σε αυτό τον τομέα με τους ακόλουθους τρόπους:
1) Να ορίσουν ένα σταθερό και ήσυχο χώρο μελέτης, απαλλαγμένο από πολλά αντικείμενα.
2) Να επιλέξουν τον κατάλληλο φωτισμό, ώστε να μη δημιουργούνται σκιάσεις στην επιφάνεια εργασίας του παιδιού.
3) Να καθοδηγήσουν το παιδί, ώστε στο γραφείο μελέτης να υπάρχουν μόνο τα απολύτως απαραίτητα αντικείμενα ( μολύβι, στυλό, γόμα, χάρακας, βιβλία και τετράδια με τη σειρά που θα διαβαστούν ).
4) Να φτιάξουν μαζί με το παιδί το ημερήσιο πρόγραμμα μελέτης ξεκινώντας από το δυσκολότερο και καταλήγοντας στο πιο εύκολο μάθημα ). Κάθε φορά που το παιδί ολοκληρώνει ένα μάθημα μπορεί να σημειώνει δίπλα του ένα ˅. Έτσι διαπιστώνει και οπτικά ότι σιγά – σιγά τελειώνει τις εργασίες του.
5) Να χωρίσουν κάθε μάθημα σε μικρές ενότητες.
6) Να ορίσουν σύντομα διαλείμματα ( 5΄- 10΄λεπτά ) μεταξύ των μαθημάτων, τα οποία θα πρέπει να τηρούνται με τυπικότητα. Τα μικρά διαλείμματα αποτελούν ισχυρό κίνητρο συγκέντρωσης την ώρα της μελέτης για τα παιδιά, τα βοηθούν να χαλαρώσουν και να ανασυγκροτήσουν τη σκέψη τους.
7) Να γράψουν μαζί με το παιδί μία μικρή λίστα με τους σημαντικούς κανόνες συμπεριφοράς την ώρα του διαβάσματος ( π.χ. πρώτα θα τελειώσω δύο ασκήσεις στα μαθηματικά και μετά θα σηκωθώ από την καρέκλα μου ).
8) Να ορίσουν την < επιβράβευση="" της="" ημέρας="">>, ( αυτοκόλλητα, σφραγίδες, συμφωνημένος χρόνος στον υπολογιστή ), εάν το παιδί έχει ακολουθήσει με συνέπεια το πρόγραμμά του.
9) Να ενθαρρύνουν το παιδί με σύντομες φράσεις όπως < μπράβο,="" καλή="" προσπάθεια!="">>
10) Να το επιβραβεύουν με δραστηριότητες όπως μια βόλτα με την οικογένεια στο αγαπημένο του μέρος ή μια συνάντηση - έκπληξη με τους φίλους του.
Με συστηματική επανάληψη και υπομονή οι γονείς μπορούν να βοηθήσουν το παιδί τους, ώστε να αυτονομηθεί σε αυτή τη < ρουτίνα="">>. Άλλωστε ας μη ξεχνάμε, ότι για ένα παιδί με διάσπαση προσοχής η οργάνωση μελέτης είναι το πρώτο βήμα για την οργάνωση της καθημερινότητάς του…
Ειρήνη Θ. Ευαγγέλου – ψυχολόγος επιστημονική υπεύθυνη: www.specialenglish.gr onmed.gr
Thursday, February 27, 2014
Παράταση προθεσμίας υποβολής αιτήσεων για τις εξετάσεις ECCE και ECPE Μαΐου 2014
Παράταση προθεσμίας υποβολής αιτήσεων για τις εξετάσεις ECCE και ECPE Μαΐου 2014:
Για την καλύτερη εξυπηρέτηση των υποψηφίων και των Κέντρων Ξένων Γλωσσών, η προθεσμία για την υποβολή αιτήσεων για τις εξετάσεις ECCE και ECPE Μαΐου 2014 παρατείνεται
έως και την Πέμπτη 6 Μαρτίου 2014.
Για την καλύτερη εξυπηρέτηση των υποψηφίων και των Κέντρων Ξένων Γλωσσών, η προθεσμία για την υποβολή αιτήσεων για τις εξετάσεις ECCE και ECPE Μαΐου 2014 παρατείνεται
έως και την Πέμπτη 6 Μαρτίου 2014.
Subscribe to:
Posts (Atom)

-
Έρευνες έχουν δείξει ότι η διάθεση για ανάγνωση μειώνεται σταδιακά καθώς τα παιδιά μεγαλώνουν και αυτό συνήθως οφείλετε σε έλλειψη ε...
-
By Michael McWatters on April 30, 2016 in TED-Ed Lessons At the start of Autism Acceptance Month, author Steve Silberman spoke to the...